Monday, May 18, 2009

ceritera A.H.A.D !!!

Semalam aku amat kemalasan. Jadi aku pun bermalas-malasan atas katil sampai kul 2 petang. Opppsss...sebelum tu aku dah bangun k...sembahyang subuh...So tak le malas sangat kan sebab pepagi celik pun aku dah bangun. (Mak tengok anak mak ni ingat sentiasa pesan mak tau...Subuh jangan tak bagun...tu kan ayat mak)...Pas tu gi sarapan lak. Sebenarnya nafsu sarapan tu tak le membuak-buak sngat. Nafsu sebetulnya nak intai tudung-tudung baru kat area pasar tu. Orang sebuk-sebuk ngan isu wabak H1N1, yang aku lak ngan wabak tudung Ariani la...Hawa la...dah penuh kat almari tu dek ARIANI ngan HAWA...

Pastu balik uamh sambung baca novel...sedar-sedar je novel yang baca aku. Ish...ish...ish cam gini bila masanye nak abis sebuah buku. Betul-betul bukan ulat buku kan. Alang-alang buku dah baca aku, aku pun teruskan la merelakan buku tu membaca aku. Baik jer buku tu baca aku, dah tepon bunyi. Ada lak P.A tak berbayar yang mention about komitmen aku kul 3 petang. Tochei!!!...Tochei!!!...So habis sudah time bermalas-malasan aku...Cepat bangun dan pegi sembahyang Zohor...kang lewat ok...


3.00 petang pergi Kelas 'Product System'... Keluar rumah dalam keadaan kalut malut coz kelas start kul 3.00 petang. Perjalanan dari Seberang Jaya ke Bukit Jambul lebih kurang 15 ke 20 minit. Bergantung kepada keadaan jalan raya, cuaca, lalu lintas dan cara pemanduan k. Malas story bout class...kul 6.00 petang tamat sudah...apalagi sebelum balik ada makan-makan. Semestinya aku yang suka makan ni pun tak lepaskan peluang. 'Jom Makan Dulu'...Sorry Ejay ari ni aku makan tak ajak ko. Coz ko tengah mem'Personal Touch' rakan kongsi ko... Balik kelas sembahyang Asar...Apa nak jadi ni lewat sembahyang...Kalau ayah tau mesti bebel punye...fuhhh!!!sib baik duk sendiri-sendiri....

Pas sembahyang
Layan TV...Sedar-sedar dah masuk Maghrib...So untuk tidak melewatkan waktu solat aku terus je mensolat Maghrib...Abih solat kuar gi pasar malam cari makanan untuk di melantak...Untuk xtvt malam...apalagi tido ler...Copppp!!!!! sebelum tido jangan nak buat-buat lupa k...Sembahyang Isyak dulu...alang-alang dah menyejukkan anggota badan tertentu, ambiklah kesempatan untuk cuci muka terus...Selesai sudah smua tu baru leh membuta ngan aman...Tapi tetap jangan lupa pesanan bunda ngan ayahanda...Baca doa sebelum Tido...

Tu lah rutin mingguan aku yang berhujung minggu...


No comments: