Wednesday, May 6, 2009

*##^&$*%*%^%##%^*





Ari ni aku rasa macam tak best je. Tak tau naper. Tapi rasa macam !@^@#@$ je...Mood pun dah tak brapa baik ni.so sepantas kilat smua kerja aku dah siap. Tu lah perangai pelik aku. Bila bengang @ marah @ menyampah @ sewaktu dengannya, aku akan lepaskan pada kerja-kerja aku. Aku akan wat kerja non-stop punye.

Ya Allah Ya Tuhan ku...Kau limpahkanlah aku dengan sifat kesabaran yang tinggi dalam melalui segala macam dugaan dan cabaranMu ini.

Kenapa dalam hidup ni kita mesti memikirkan perasaan orang lain???Maksud aku kenapa kita mesti mau peduli perasaan orang lain. Padahal terang-terang pun hati kita tak dipedulikan. Agaknya ni lah dikatakan rencah kehidupan.

Kadang-kadang kita terlalu menjaga hati insan lain disekeliling kita sampai kita lupa yang kita telah over menjaganya. Sedangkan mereka-mereka itu tidak sensitif langsung dengan semua itu.
Jadi apa akan berlaku kalau macamtu...Ntah la..So nak baikai hati yang tak tentu hala tentunya mentepon family...So mendail lah tepon mak..lalu aduan pun dibuat...maka dibawah adalah jawapan daripada pihak berkuasa keluarga bahagian aduan.......

Mak cakap : bayak-banyak bersabar. Jangan ikutkan ati sangat. Dah solat ke belum...bla...bla...bla...n bla....cakap ngan ayah hang...sat gi hang ok la tu dengar suara ayah.

So mendengar la suara ayah....

Ayah cakap: jangan tinggal solat. Sebab solat dapat membina ketahanan diri. Apa-apa berlaku dalam kehidupan kita seharian smuanya datang dari perencanaan Dia. Tak yah nak pikir sangat kalau rasa tak mau pikir....

Ati yang belum puas ini mendail nombor tepon adik-adik lak...

Dayah cakap : Kak hang wat tak tau je la. Hang duk pikir perasaan orang ada orang pikir perasaan ang...hang tepon cakap ngan mak n ayah...sat gi ok la tu...

Jon cakap : Laaaa.... tu pun nak kisah ke....lantok le...tak yah nak pikir....

Yes!!!!!! aku dah puas ati bila dapat cakap ngan smua pihak berkuasa keluarga ku...

Lastly....

Hati sendiri cakap : Gi mampos ngan smua ni. Boleh blah....!@#$$%^&&**....




No comments: