Monday, December 1, 2008

Fakta @ Auta

aku tak tau nak bersetuju atau tidak dgn apa yg diperkatakan oleh 'seseorg' lelaki kepada aku. dia kata pompuan yg tak kawin kuat hangin, cepat naik darah, cepat meletup dan macam2 cepat yang dia akan wat bila marah org. so kat sini aku pn tak tau nak kata apa. sebab ayat ni sblm ni pernah kuar drpd mulut penyelia aku yg jg seorg lelaki. jd bila si 'dia' ni ckp mcm tu aku terkezut la jg. 'dia' kata dia dh byk pengalaman berdepan dgn spesis pompuan yg mcm ni. 'dia' kata termasuk lh pompuan yg dh berumur tp tak kawin lg. aku rasa mcm nak bersetuju ja dgn kenyataan ni bila 'dia' bg fakta2 yg bleh di terima pakai. tp tu la blm ada kajian yg mengesahkn fakta dia ni.

Antara sbb2 yg dinyatakan kenapa pompuan2 singgle ni cepat je melenting antaranya tertekan dengan hidup yg dilalui. mungkin org keliling asyik duk bg soalan cepu mas. ermmm, selain tu mungkin sahabat baik pn dh kawin. Kawan2 yg sama umur pn sumer dh kawin. tggl dia je yg tak lepas lg. atau dlm family adik2  pn sumer dh berumah tangga. jd pompuan ini akan menjd subjek sewaktu org tua2 menyembang. mungkin paling tension lg kalau ramai lak nak tolong rekemen cr pasangan idup. ni antara fakta2 yg 'seseorg' tu bg tau aku n aku rasa ada betulnya. so aku just share je kat cni. 

Betul atau tidak fakta ni hanya tuan punya badan je yg tau. aku jg brhrp yg aku dpt kawal kemarahan, emosi serta tindakan aku bila berdepan dgn situasi sebegini. so kepada pemberi fakta tu aku hrp teruskan lh kajian tu supaya ianya menjadi fakta yg diiktiraf suatu ari nnt. Kepada pompuan2 yg berdepan dgn situasi mcm ni aku harap tabahkn hati dan banyak2 berdoa semoga anda tidak terus ditomah dan difahami oleh org lain. 

2 comments:

lindosh said...

hari ni saya emosi. anda pun tahu kenapa kan?

adakah ini sindrom pms? atau

adakah ini kerna sindrom perempuan yg lanjut usia atau andartu yg belum berkahwin?

ada kena mengena lah jugak tu. tahu tak perempuan2 macam ni ada perasaan tak puas hati. geram dengan keliling. dengan hidup dia. maka dia jadi rebelicious.

eh entah apa apa entah.

emosi tak tentu pasal. lelaki kena memahami gak ni. hehe

lepas kahwin perempuan tu konpem turun sifat2 tak elok tu. mesti selalu cool je. banyak yg terbukti skang ni.

sama lah macam kita ni skang. bermasalah sikit. emosi tak bertempat kadang2. asyik nak melenting kalau silap cakap. ye tak?

tengok lah lepas kawin esok. everything will be ok. trust me

wani said...

Miss lindosh don't emosional more k...nnt dpt penyakit hyper tension....anyway btl lah tu lps kawin mst ok punya...tp nak tunggu kawin tu bila cik dosh oiii...tu yang menjadi masalah nye..