Saturday, October 30, 2010

• Manjakan Diri •

Semalam p mandi wap ngan adik aku. Ni kali kedua aku p dalam minggu ni...1st time p rasa macam tak brapa best. Tapi bila balik badan rasa ringan n tdo lena semacam jer, terus jadi best lak. Tu yang nak p lagi semalam tu. Adik aku pon dah macam xcited terlebey sudah. Kalau 1st time aritu aku yag over2 gitu, semalam dia lak. So fare n square la kan. Hahaha...

Meh aku intro sikit tempat mandi wap tu....paling penting tempat dia senang nak cari walaupon dalam kepekatan malam k. kalau aku yang memang tak pro driving ni pon blh p, apatah lg yang memang kamikaze driving. Kompem la lagi senang. Tempat ni kat Permatang Sireh. Tapi aku pun tak tau zon mana...Sungai Dua ka Kapla Batas ka. Sebab location dia mcm in between...Satu yang lemahnya, signboard di haluih sangat. Kalau mata duk stim2 tu kompem la tak nampak. Mata yang memang terkebil-kebil pon leh terbabas.

Kat tempat ni, semuanya manual. Penyediaan rempah ratus dan hasilan wap pon cara manual. Pertang lebih kurang 4.30 pakcik n makcik tu dah start bakar bahan2 tu...Bilik tu buka lepas Magrib. Kira senang crita kul 8 la dh boleh start. See...lamakan masa yang dia ambik nak sebatikan daun kayu herba tu untuk hasilkan wap. Memang wangi jer bau bahan2 tu smua. So datang jer terus tukar pakaian. Towel kecik n besar disediakan. Simpan barang peribadi dalam Locker berkunci kat situ pas tu dah blh masuk bilik wap tu.

Kat sini buka untuk lelaki n pompuan. Untuk side pompuan, bilik tu muat untuk 10 org. Untuk lelaki kat sebelah tu aku tak sure lak. Tapi lelaki lebih santai la. Coz slumber rock jer leh kuar ambik angin n lepak2 kat luar bilik tu pakai towel jer... Pas ambik angin, ngumpat2 bagai, ada yang siap smooking lagi pastu masuk balik bilik wap tu. Best kan. Tapi kalau pompuan duk pusing2 luar bilik wap tu je lah. Part tu yang tak selesa sikit. Coz ruang belegar2 tu sempit. But compare ngan harga RM 7.00 tu, memang boleh accept la. Unlimited time k...Ikut suka hati la nak duk brapa lama slagi tahan. Nak tunggu sampai tempat tu tutup kul 10 mlm pon boleh. Ermmm satu lagi yang best tu siap disediakan Air Misai Kucing suam2 lg. Minum la ikut lalu hangpa...Tahan ngn bau ayaq tu minum la bebayak. Aku pon tak brapa tau khasiat daun ni..Tapi sku baca kat sini ngan sini khasiat pokok tu...Khidmat urutan tradisional pon ada kat sini...tapi aku tak try lagi la...maybe next time leh try.

So pas ni aku rasa macam nak masuk dalam jadual mingguan aku p mandi wap ni...At least 2 kali seminggu. Dah macam syok lak duk dalam tu. Smua orang pon boleh cuba. Tak salah manjakan diri dengan tempat2 macam ni. Daripada aku invest duit tgk wayang (ditujukan khas untuk adik aku n tunang dia...memang aku kata kat hangpa ponnn...) baik aku invest kat makcik ni. Nasib baik siap dia share tips2 kesihatan lagi...So tak rugi k. Sihat dapat...ilmu pon dapat...Next week ari selasa aku nak p lagi. Nanti aku try snap picture tempat tu. Leh aku share kat sini...

Dah panjang aku tolong promote tempat mandi wap pakcik n makcik tu. Apa lagi jom la reramai join. Ok...Tamat sudah entry ni....Daaaaaaa....

Chaiaaawwww....

No comments: