Sunday, October 17, 2010

Hari Sukat Jalan...

Aku boleh declare yang harini(16.10.10) hari aku sukat jalan sungguh...mana taknya dari siang sampai malam jalan sungguh. Kalau aku memerap dalam rumah memang terperap habis. Tapi kalau dah kluar macam ni la jadinya. Slagi tak malam tak reti nak balik. Tambah-tambah ada geng lak. Memang menjadilah. Hari ni adik haku ngn tunang dia pun sama naik ngn aku. Acctually aku yang menumpang xtvt diaorang. Tapi pada mulanya je lah. Pastu aku lak jadi organizer...Hahaha...LOL...

Semalam lagi luvly sis dah plan nak p wedding kawan dia. Katanya kat Sg. Petani. Dia ajak aku tapi mcm biasa la aku bukan nak bagi keputusan awal2. So wat dun no la...Dalam2 wat bodo jer dan lagi dia bagi aku tugas...1) iron baju dia (bley blah...aku mmg tak suka iron baju kalau neuron iron dlm badan tak positive..see aku buat kerja ikut mud k...macam makan gak...tak de mud makan dlm diri aku tak makan dengan slumbernya ok.)...Tugasan kedua Joyah ni bagi kat aku..."Kak tolong belikan hadiah...Dayah takut tak dan nak p beli la..."aku mmg dah tau dia takkan dan nya.Mana la nak dan kalau balik kerja kul 2.00 ptg pastu siap2 nak p kenduri.

So tugasan kedua aku suka. So maksudnya aku ada mud la kan. Ermmm...benda2 macam ni alwizz build my mud k...so istilah lainnya aku tak pernah tak de mud kalau nak klebek menatang2 hadiah ni...Akak suka nyah...Opppsss ni apahal aku crita pasai tugasa la hadiah la...okkk stoppp bab ni...back to niat asal entry...

So finally d'cite nk ikot adik aku p SP. Bila aku cakap 'ok nak ikot'...wahhh planing sudah tukar sey...tetiba ayat baru kuar lak...'kak kita p tunang member Dayah skali'...Huh aku rasa mcm planning depa ni akan berubah-ubah ikot suka jantung depa jer. So aku kena la layanzzzzz jer...

Planing awal nk p SP dulu. Tapi aku suggest p majlis tunang dulu. Coz majlis kat Penanti. Jam pon dah kat kul 3. Reason y p majlis tunang dulu method aku mana ada org p majlis tunang lambat2. Lg satu tunang mana wat tempoh makan lama2. See how u can get advantage when u planing with reason....Dengan reason aku yang badjet kukuh tu minah n manmat ni pon setuju...Pastu baru p SP untuk majlis kawin lak...

Dalam keadaan sedar, kami sampai umah kenduri kul 5.00 ptg. Ingat majlis dah gulung khemah(ada ker gulung khemah)...rupa-rupanya tak...still macam kul 3 nya majlis...Masih ada yang baru datang n tangah makan...tak kurang gak yag duk tunggu nasi turun ke perut sambil nyembang. So dengan lengang mak limah lengang kami pon wat muka tak malu bertegur sapa ngn tuan umah. Badjet VIP la tu...datang lewat ngan hadiah besar leh kipas la tuan umah. So lps jumpa bride n groom apa tunggu lagi makan la...makanan not bad...licin gak la pinggan hakuuuu dan rombongan cek kiah ku...

Balik SP singgah umah makcik kat Tasek Gelugor. Rindu bangat sama gurlzfwen n boyfwen aku disitu...Lalu jer dah nmpk diaorg duk main tepi umah n depan jalan. Haihhhh...bahaya jer aku tgk...Boleh jer senang kena kidnap. Nauzubillah...Lindungilah si tecik tu smua...Lepak jap sembang ngn cousin aku...Kul 6 dkt kul 7 baru gerak balik Seberang Jaya....ok...Cakap nak balik Sbrg Jaya tapi tak pun singgah E-Hantaran Perda. Buat apa kat situ la agaknya kan...

Ok nama pun E-hantara. Sure ada kaintan ngn kawin2 kan. Tapi perlu diinformkan bkn aku yang terlibat secara tidak lansung. Tapi luvly sis la. Alang2 dua2 dah ada aritu, tu yg aku ajak depa p tgk apa2 yang patut....tengok jer ok...ala window shoping la...Ok di'cut'kan cerita...ada la depa tebekenan dua tiga menantang...siap nak booking...tp bila aku remaind just datang nak tengok so diaorang 'i followwwwwwwwwwwww' jer lah. Ok asyik jalan2 jer...Bila masa u orang solat ha...ok jom balik umah solat dulu...

Lepas maghrib kluar lagi p AtoZ lak. Still layannnnzzz mata tengok2 apa2 yang blh di'grab' kemudian hari...ok shortlisted telah dibuat...Next taime datang sure tolak troli macam org lain gak. Semalam mcm pelik jer masuk lengang kluar kompem la lengang gak kn. Ok next time nekad nk tolak troli gak walaupon tak de apa nak beli. Nak juga...Tak kira...

Jalan dan jalan dan jalan. Tak lapar ker...Uitttttssss....dah banyak energy digunakan ok...so bayak gak kalori dah terbakar. So of coz need more energy...But how...Makan k...Makan mean kalori...kalori mean energy...so dun scare to eat k...Jadi tanpa memikirkn apa2 kami d'cite nak mkn chop2...lama dah tak melantak unsur2 chop ni...tempat pilihan Taman Robina, Teluk Ayaq Tawaq...

Aku makan chiken chop. Adik aku ngn tunang dia mkn chiken grill(depa budget dpt kurangkan kolestrol)...Makanan dah sampai dalam keadaan lambat. Lepas makan resultnya tak sedap. So really frust...Skrg dah kul 11.45 mlm...Kalau mak tau anak dara dia still kat luaq tak gheti balik umah mesti mak marah. Ok sebelum mak marah jom kita balik....Balik sekarang.....Balikkkkk........

Tamat.....The End.....

Chiaaaawwwww.........

No comments: