Tuesday, November 25, 2008

..: Lucky Draw PNMBPP :..



Cik Lindosh ngan 1st prize (tu pn tak puas ati lg...eeee geram tul budak ni...)


Cik Eleena dapat no.2...Mula2 nak TV bila dah dapat DVD palyer tak mau tukar ngan org lak...


Cik Wani lak 3rd prize...tp hadiah idaman no. 2 tu je...Ermmm dh dpt terima je lh...benda free kan.


En. Wadzir ni  nak H/P...alih2 dapat radio...dia kata radio pn radio lh...


Haaa ni mastermind PNMBPP...gelak besar tu bersebab tau. Mana taknya org besar hadiah kecik. Tp hadiah tu sebenarnya  idaman ramai anak2 buah dia. Almaklumlah ada anak buah yg HP rosak, masuk air, org msg berejam br dpt n macam2 lg. So untuk keadilan bersama dia simpan je lh adiah tu. Walaupn teringin nak tukar...


Ni lak Pn. Masriah...hadiah idaman dia aku yang dapat. Disebabkan aku tak berminat ngan adiah No. 6 ni, jd aku wat bodoh je lh. So dgn dptnya Electric Oven ni aku hrp dia rajin la buat masak2 bawak mai opis...Leh melantak ramai2...


Yang ni sorang lg puan kat PNMB penang...Pn. Parihah ni sebenarnya teringin nak adiah 1st tu...Tp tak de 'ONG' malam tu. Walau macamana pn setelah dicalculate berkali2 Cik Lindosh rasa tak berbaloi lak nak tukar adiah dia ngan TermoPot yg tak seberapa harganya ni jika nak dibanding ngan TV dia tu. So takde la tawar-menawar n ofer-mengofer nak tukar adiah...Bijak Cik Lindosh ni kan...


Budak kat atas tu nama dia Sharul. Sebagai org bujang yg duk ngan family dia tak target pn nk dpt adiah apa. Asal dapat dh la. So dia bawa balik kat mak dia dapur gas mlm tu. Aku mcm setuju je dia dpt dapur gas tu sebab mak dia rajin masak. Selalu gak wat kuih bg kami kat opis tu melantak. So lepas ni lg berasap la dapur umah dia. Kepada mak dia aku harap pas ni bertambah la rajin wat kuih. I like ur ' Lepat Liat ' Aunty...


Ni sorang lagi budak bujang kat opis aku...Bila org duk umum nama pemenang dia sibuk wat alasan kalau dia dapat hadiah2 tu...Bila time no. 12 je dpt Blandder, risau je dia takut dapat kat dia. Siap sound lg "Kalo aku dpt blander tu nak wat apa" Hai Arif...Arif...kan mcm2 leh wat ngan blander tu...Last2 dpt la 'StimIron'...dia ni salah sorang yg mengharap dpt HP mlm tu...Ermmm nasib lh Arifff...nampaknya kena lh beli sendiri k... 

 
Pemenang no sepuluh ni senyum bukan main lg. Dapat adiah kotak besar. Bila umum je kipas angin terus gelak lagi besar. Tp wife dia lak muka frust abis. Mana taknya kipas angin dah ada 2 dlm bilik. Ni dapat lak yg ke-3. So aku cadangkan dia kena susun bebaik kipas tu supaya dia tak terasa sangat kipas tu banyak dlm bilik dia. Letak Kiri, kanan ngan depan. Compem syok. Tp En. Azhar ni dr awal majlis lg duk harap nama dia last skali org panggil. Ye lah nak TV katanya. Nampaknya ni sorang lg yg tak berapa 'ONG' mlm tu...Nasib lh ye..Try again next year k...


Dalam banyak2 org yg aku kesian, ni lh org yg paling aku kesian mlm tu. Mana taknya dia lh org kuat majlis kami malam tu. Dr 'A'  sampai 'Z' dia uruskn. Siap tolong angkut adiah2 yg besar2 lg tu. Tp agaknya sbb dia mesra sgt ngan adiah2 besar, mlm tu dia dpt adiah kecik je...Tp aku respect ayat dia...' Nak wat mcmana ni je rezeki dia'...pas tu dia tgk anak dia...Dia pn cakap ' Tak pa la Haikal no...blander ni kita bleh bland nasi Haikal nanti'...wife dia pn senyum je lah. Tp si Zack ni pn satu, bila org tanya sumer hadiah dia harap dpt kat dia. TV pn dia nak...pas tu kata DVD palayer dia dh rosak..pas tu Vaacum pn takpa gak. Leh vaacum keta. Tak pa lh Zack tahun depan kita bg adiah tu lg...


Ni la org yg first skali nama dia kena cabut...lepas je nama dia diumumkn...aku tengok sumer org muka lega je coz nasib masih lg d posisi baik. Tp adat cabutan mcm tu lh. Nama pn nasib. Ni pilot PNMB PP. Orgnye jenis tak kisah. So dapat apa pn hantam je lh...Malam ni dia jd bujang sat. Tu yang tak 'ONG' kot. Bila org panggil nama dia, bkn main syok lg dia. Aku pn tak tau dia tau dak yg dia dpt tu adiah paling hampeh...rice cooker yg mampu milik...hahaha...Tp ada brand k...Nasib la En. Din... Awak pn br berkhidmat kn. So mana aci dpt adia mhl2...So pas ni bg lh adiah tu kat wife tersayang dia....  

1 comment:

lindosh said...

paling seronok 3 Abdul tak berjaya dapat Top 3! itu yang penting. kalau tak kita mesti lancarkan mogok tak puas hati haha

hadiah-hadiah tu memang ikut turutan. bagus lah tangan bos tu. lain kali suruh dia cabut undi lagik. konpremmm kita dapat adiah best