Wednesday, June 13, 2012

Luahan Perasaan

Kerajinan aku semakin berkurangan kebelakangan ini. Mungkin sebab busy yang agak melampau kot. Kerja kat opis memang tak banyak tapi yang ada skrg ni dah cukup buat aku stress. Tapi smua tu aku tak boleh nak elak. Kena lalui jugak.

Yang buat aku stress bukan nya aku tak pandai or tak boleh nak buat kerja2 tu. Tapi cekadak pelanggan  yang buat aku jadi tak dak hati nak siap kan kerja2 depa. Mana tak nya janji nak bg bahan tak ikut 'time frame' yg aku dah tetapkan. Bila anta untuk 'pruff' ambik masa mcm diaorang yang nak buat design. Sakit jiwa aku macam ni. Bila diaorg antar je 'pruff' untuk aku baiki smula mesti nak cepat2. Apa ingat aku buat job korang je ker.

Satu Pulau Pinang ok kitaorg cover. So ko tolong guna otak ko sikit pon jadi lah, tolong fikir brapa byk jabatan kerajaan dan badan koprat di bawah kerajaan yang anta job untuk disiapkan. So prihatin lah sikit. Klau dah tau kesalahan tu daripada korang jgn nk macam2 songeh pas tu. Aku tau la kerja aku. Kalau korang tak byk cekadak sure punya aku blh siapkan kerja korang tu lbh awal dr jangkaan korang. Sbb kerja aku ni kepantasan berkerja ikut mud aku. Baik mud aku haritu siap lh byk kerja. Down mud aku haritusilap2 haribulan satu kerja pon tak siap.

Dan lagi satu alasan yang aku tak bley blah bila bg kat aku ayat mcm ni :

1) ....'sory la yer. blh tak buat cepat sikit. sy takut BOS saya tanya. Dia dah bagi kat sy lama. Saya yang peram (buat pengkasam nak mkn bulan pose(ni aku yg tambah).

2) Agak2 bila blh sy dpt layout / design yg sy bg arini yer. Bos sy dh suruh lama dh anta kat sini. Sy lupa. Lalu depan ni byk kali dah (kompem p JUSCO Seberang Perai City).

3) Saya dah anta tempat lain sblm ni. Smua pun tak boleh nak buat.(kalau aku ada kuasa menolak pon aku tak nk buat. Sbb tak berbaloi dgn harga). So last skali bos suruh anta sini.(byk cantek ko punya bos. tempat lain dah reject br nak cari kitaorg)

So kesimpulannya, kalau kerja yang ada kaitan dengan servis untuk goment ni mmg naseb la. Asyik jadi pak sanggup je. Terpaksa la aku ikut rentak.  

meja aku time entry ni di taip.


No comments: