Friday, February 25, 2011

• Original Chicken Chop Shop

Alkisahnya, semalam balik kerja, bakal adek ipaq aku ajak main bowling. Dia ajak aku ngan adik aku Dayah join skali ngan team dia. Team Hospital Bukit Mertajam la kot. Aku pon tak sure. Depa tengah duk training untuk next tournament. Sukan hospital2 ke apa tah. Mula2 adek aku tak mau. Alasan masuk akal yang dia bagi..."malu kat geng2 HBM yang memang teror2 tu, termasuk la tunang dia. Aku ni blasah jer...Kalau main asyik strike jer pon tension gak. Tak meriah rasanya. Tapi bila ada part2 cuci longkang baru la syok. Leh gelak bagai nak kuar urat perot. Betol tak??????? Tapi kalau dah otai2 main mana la dan nak cuci longkang. So dengan adanya kami ni, bersih la sikit kan longkang2 tu....

Sebagai manusia, kita hanya mampu merancang. Allah SWT jua yang menentukannya.

Wahhhh, macam pasrah je bunyinya kan...Sedih ni...sedih tau....sob!sob!sob!....Tetiba CANCEL....frust betoi la...Tapi apa nak buat...Kami kan atlit jemputan jer. Kalau dah penganjur ada masalah, kami kena la ikut. Maka bertukar lah rancangan sebagai meghibur hati yang duka...Cehhhh....siot je kan...

Dari xtvt menyihatkan kami bertukar kepada yang kurang menyihatkan...Kami p MAKAN ok...MAKAN...So pilihannya kategori western...ermmm makanannya mesti berbunnyi chop atau grill....Perkataan di cari adaalah....ermmmm...chicken atau lamb....Makaaaaaa.......jom layan gambar....


Ini lah hala tuju di kenalpasti...nama kedai ni ORIGINAL CHICKEN CHOP SHOP....Ni pandangan depan kedai dari bahagian tepi...ayat macam K****G je kan.....janji aku faham.

Cantek kan....walaupon tempat macam kecik n sempit tapi selesa....aku suka enviroment kat sini. Tetiba rasa nak deco umah yang baru pas renovate tu macam ni....hahahaaaacccceeeemmmm....

Ini makanan aku. Aku yang pilih. Tapi ianya merupakan pilihan kedua setelah aku tidak yakin dengan pilihan pertama aku buat. Pilihan pertama tu aku lupa nama dia. Yang pasti ianya diserve ala2 sizzling....Mai kat kita tu mungkin asap bekelon la kot...

Konon tak mau makan malam. Tapi hampeh...Tak tahan dugaan OK....Budak ni sebelom makan dia cakap blasah jer...Bila dah kenyang dia marah orang yang bawa n ajak dia p makan...Mangsa keadaan selalu adik n bakal adik ipar dia sendiri.....Cian hangpa 2 orang...

Ni lah mangsa2 tersebot. Tapi cool jer sebab dah arifff sangat ngan peragai kakak dia....Tudung merah tu kalau makan, mak mentua lalu kat blakang pon kompem bolayan....hahaha.....

Semalam aku minum ayaq epal ni tak abesss...reason : OVER KENYANG...melampaukan...

Tengok la mana tak OVER kekenyangan...Licin...salad tu jer yang tinggal...Kalau nak tau seORIGINAL mana chicken Chop kat sini, kena la mai rasa sendiri...Kira aku makan abes tu ORIGINAL lah tu....

Ni memang lagi melampau...Dua pinggan dah selesai depa tambah lak Mushrooooom Soup...siap ngan Bread ok...Aku hanya mampu mentengokkan diri...reason macam yang kat atas tu....KENYANG BANGAT ok...

View memang sempoi...releks jer duk dalam tu...Ngan lampu2 yang cantek memang membangkitkan semagat nak makan dengan banyak. Tapi makan sepinggan jer kottt....

Last skali.....Ni la muka tukang SPONSER untuk DINNER kitaorang semalam...Baik hati betol budak ni. Semoga Allah melimpahkan lagila rezeki berlipat ganda kat dia...Terima kasih banyak2 yer sebab belanja kami makan semalam.....(Senyum tu ikhlas ke...macam tak jer...sebab kena kena kuarkan dompet dari handbag)....hahaha....Tu senyuman penuh keikhlasan ok....

Xtvt tak berakhir disini ok.....bersambung di lain entry......Daaaaaaa......

No comments: