Wednesday, December 8, 2010

• Sizzling for Dinner •

Malam yang gelap kini sudah terang...hahaha...senang hati nampak bukan???...

Alkisahnya,dek kerana adik aku yang agak kelaparan (sebab setengah hari tak makan) aku pun terlapar gak malam ni. Ermmm betul ker aku lapar ni? Sebenarnya tak lapar lansung. Dahaga jer. Tapi.....tadaaaaaaa.........


Tak lapar ok...Makanan kat depan aku tu sekadar hiasan jer....Banyak la sekadar hiasan. Tak de hias-hias nyer. Makanan tu aku yang punya. Dan aku yang makan. See....how orang tak lapar tapi bila join orang yang tersangat la lapar dia pon tetiba jadi lapar. Ini lah NAFSU okeh...Sapa yang terlapar over-over tu.....


Ni lah budak lapar yang berjaya menularkan aura lapar dia kat aku. Nasib baik adek sendiri. Kalau tak memang kena debik dah kot. Dia ni memang tau kelemahan aku. Tu yang sentiasa SUKSESS jer bila mempengaruhi aku untuk makan. Start dia duduk ngn aku jer, dah banyak xtvt JJCM bersama dia kami programkan. Makan dengan dia ni memang best giler. Walaupon orang dia lidi,(jangan percaya cakap aku, time mak aku lahir kat dia pon dia besar drpd lidi...inikan pula dah tua bangka ni, mop pon kecik daripada dia okeh) tak...maksud aku kurus tak brapa kering la tapi nafsu makan memang besar. So sampai saat ni, walaupon program JJCM kami dah banyak episod, dia maintain je kering. Tapi.....aku.......malas nak story.....sakit ati jerk...

So atas suggestion budak lapar tu, aku yang tak lapar jadi follower jer ok...kitaorang p Carrefour Seberang Jaya dan ni lah dinner kitaorang tadi...


Tapi..............................tak brapa nak sedap. Mungkin sebab aku tak brapa nak lapar atau mungkin aku slalu makan sizzling2 ni kat JUSCO Perda atau ada benada lain yang jadi keutamaan aku bila sampai sini. Dah banyak kemungkinan la plak. Banyak cakap p masak sendira la....Dah tau makan tunjuk tu terima lah makanan tu seadanya. Apa lah aku ni.

Ni lah muka tak besalah makan ketika kenyang. Kalau ayah tau mesti ayah marah. Ayah selalu pesan...'Berhenti makan sebelum kenyang'...tapi aku....makan ketika kenyang. Ish3...tak dengar cakap ayah lansung....mesti ayah frust kalau tau anak dia tak ikut nasihat. Harap-harap ayah tak tau la....

Okeh...Bila perot sudah kenyang...entry sudah goreng...apalagi...mata pon minta ditutup la...so jom tido....nite......lalalaaaaaaa....

No comments: