Wednesday, December 1, 2010

• Cepatnya Masa Berlalu...

Sedar tak sedah harini adalah hari pertama dan bulan terakhir untuk 2010. Cepat jer masa berlalu. Banyak benda yang sepatutnya dicapai atau disiapkan tahun 2010 belum selesai lagi. Macam tiap-tiap tahun, aku rasa smua orang pon sama jer....berazam itu in bagai. Tapi sejauh mana azam itu dicapai atau dilaksanakan? Tepuk tangan tanya diri...

Aku pon sama jer. Tiap-tiap awal tahun mesti buat satu wishlist. Tapi sejauh mana berjaya kita tengok la hari terakhir 2010 nanti aku entrykan. Rasa macam banyak benda jer yang aku sia-sia kan dalam tahun 2010 ni. Bila ujung tahun baru rasa macam nyesalnya tak buat betul2 ikut timing yang aku sendiri buat. Tu lah hakikat kehidupan manusi. Macam selalu orang-orang kata..."masa yang berlalu tak akan kembali"...memang betul..."not turning back"....redha je la.....

Aku rasa macam tak mau jer senaraikan apa yang patut aku buat 2010. Mesti banyak yang akan aku bawa pi tahun depan lak. Macam tahun-tahun sebelum ni. Yang pasti sebagai manusia, aku hannya mampu merancang. Tak kira apa saja rancangan aku tu, yang menentukan hanya Allah SWT. Yang aku harapkan semoga tahun ini adalah lebih baik dari tahun-tahun sebelumnya....

No comments: