Tuesday, December 14, 2010

Kenapa selalu macam ni????

Sebenarnya luahan ni bukan la secara lansung kena kat aku, tapi tempias di kemudian hari tu akan kena gak la kat aku...

Aku agak pelik bila ada orang yang tak mengunakan kuasa dan kepercayaan yang diberikan kepadanya se'MAKSIMUM' mungkin. Kenapa???? Kenapa ini harus berlaku pada orang-orang sekeliling aku. Yang bertambah memusykilkan aku bila kuasa itu tak pula digunakan pada tempat yang sepatutnya. Natijahnya orang lain yang menaggung. Adil kah ni smua????

Aku pon bukan lah insan yang perfect untuk pertikaikan kredibiliti orang lain. Tapi kalau benda-benda yang dilakukan tu budak tak cukup umoq pon boleh pikiaq, so bukan salah aku la cakap macamni. Aku tak pelik kalau budak baru belajaq yang buat macam ni. Tapi ni dah betahun pon keja, kira kalau develope pengalaman tu boleh dah aihh set up business sendiri. Sampai lagu tu lah boleh describe dia punya lama kerja tu. Tapi tu laaaa....Kenapa masih tak sedar-sedar????

Paling kesian bila orang lain yang kena tanggung segala macam masalah ni. Padahal dia punya kuasa tu tak lah power mana untuk buat keputusan. Memang nanya la kalau duk kena tanggung benda-benda macamni. Orang berwajib tu pula pendek kata bila senang enjoy sorang-sorang, tapi bila nazak semua orang pon kena nazak sama. Silap-silap orang yang tak berwajib pon disuruh menazakkan diri juga. Patutkah ni smua berlaku?????????????

Dan paling-paling malang bila mana tiada tempat nak mengadu. Kalau boleh ngadu pon mesti teringat-ingat peribahasa ni secara tak akan lupa sampai bila-bila....' Diluah mati emak, ditelan mati bapak'.....kira memang tak dak harapan la kalau nak 'Tarik rambut dalam tepung' pon...kalau rambut mungkin susah putus, tapi tepong kompem berselerak tabak...So sampai bila-bila pon jawabnya kena telan jer apa yang dilalui...Sampai bila la kesudahannya?????

AKU MEMANG SANGAT-SANGAT TAK PAHAM NGAN ORANG-ORANG MACAMNI....


No comments: