Tuesday, June 16, 2009

• Tamatnya Musim Kenduri •

Aku rasa ni last kenduri kot untuk cuti sekolah kali ni. Coz ari Ahad dah tak de kenduri kat kampung aku. Ayah aku bukan main lagi jadi Chef sejak kebelakangan ni. Pantang ada kenduri, kompem kena paksa masaknye. Tu la, sapa suruh masak sedap sangat. Kan dah banyak permintaan. Paling aku tak tahan bila ada kawan-kawan ayah aku yang merajuk bila ayah aku tak nak masak kat umah diaorang. Merajuk orang tua-tua ni paham-paham je la. Kadang-kadang tu nyampah pun ada.

Ye lah ayah aku ni suka sangat jaga hati orang. Walhal hati dia tu ntah macamana. Kalau aku ngan adik-adik aku larang pun tak de maknanya. Ada je jawapan dia. Kesian la...Ni last kenduri kat umah si polan si polan...ayah kawan baik ngan arwah ayah dia dulu...mak dia tu girlfrien ayah dulu....(alasan yang last tu, sumpah aku reka sendiri).

Pernah adik aku cakap kat ayah aku, nanti dia kawin dia nak ayah aku masak gak. Dah kena marah ngan mak aku. Maka aku cakap mana ada orang buat kenduri kawin tuan rumah masak sendiri. Tapi pada aku boleh je. Apsal lak tak leh kan. Janji orang datang bleh je makan.

Semalam kenduri umah member aku. Tak sangka lak aku ayah aku kena import jadi tukang masak lagi. Pandai btul ayah aku sorok daripada aku. Almaklumlah aku dah dua minggu lebih tak balik. So banyak la cerita ter'mis'. Tapi ok gak. Aku pun dah lama rindu masak ayam ayah. So dapat la melahapkan diri.

Opppssss...cakap pasal member aku kawin, dia ni la yang mengoder hantaran kat aku. Yang wat aku pusing kepala 720º. Mana taknya last minit baru pi cari barang. Tapi nasib baik la smua berjalan dengan kaki masing-masing. Ehh...bukan...berjalan seperti yang di'planning'. Nanti aku ada mod rajin aku tepekkan gambar-gambar hantaran tu.

Ok...tetiba rasa macam nak publish dah. So nanti aku sambung lagi di bila-bila hari...

Chiawwww...

No comments: